Halaman

Sabtu, 5 Januari 2013

Sedikit menyedihkan + mengecewakan...

Pada 02/01/2013, sya sedih nak tinggalkan mama, dady, adiq2, kucing2 n rumah sya...
macam belum puas ag sya bersama mereka...ada banyak lagi yg sya nak buat utk mereka...
lebih2 lagi untuk mama sya...
Rasa rindu sgt kat mereka suma...
2hb tue hati sya berdebar2 sgt...bkn sebab takut tapi sebab sya rasa nak nangis...
hari last saya kat rumah tue mam masakkan lauk utk saya makan sebab dia xmau saya lapar...
Dady pulak bawakan banyak buah-buahan dari kampung spt rambutan, mangga n tarap...
Rasa nak nangis sgt2 tp saya xboleh nak tunjukkan pada mereka...
Mereka terlalu mengharapkan saya utk memberi perubahan pada keadaan keluarga kami...
Saya adalah satu2nya harapan mereka saat ini...
Saya berjuang demi mereka...Walau sakit n susah saya kat sini tapi saya tetap gagah berdiri melangkah utk mencapai impian keluarga n cita2 saya...
Mama, sya berjuang demi mama yg telah bersusah payah melahirkan dan menjaga saya selama ini.
Dady, sya berusaha demi dady yg telah membesarkan saya dengan hasil titik peluh dady yg sgt berharga buat sya...
Adiq2, kakak akan buktikan yg kakak boleh jadi seorang teman dan sahabat utk kamu semua dimana kamu akan sentiasa tersenyum tanpa ada sedikit pun kekecewaan...
Perjuangan saya kali ini amat bermakna...
Susah payah keluarga saya selama ini sya akan balas dan gantikan dengan KEBAHAGIAAN...

Pada 2hb 01 2013 nie juga saya merasa amat kecewa...
semasa sya nak masukkan barang saya kat kargo kapal terbang dengan seberat hanya 8.6kg sahaja, sya telah membayar harga sebanyak RM75 utk satu beg tue sahaja...
Makkkk oooiiii mahal nak mampus!!!
Dulu saya bayar nak masukkan beg kat kargo hanya RM45 ja tp baru2 nie sya bayar RM75...
Bapak Gillaa mahal!!!
Dulu tahun 2010 sykt penerbangan nie ada bagi kemasukkan percuma beg ke kargo dgn berat beg tersebut xmelebihi 10kg,kalau xsilap lah. tapi sekarang semuanya nak kena bayar...
Xapa kalau layanan sykt penerbangan nie bagus tp semuanya hampeh...
Semua pramugari dia bersifat PSEUDO...(berpura2)...
Susah juga kan klu ada rupa paras yg cantik nie...tp syg hati xsecantik parasnya...
Sya selalu perhatikan pramugari kat sykt penerbangan nie,...slalunya klu penumpang yg berasal dr luar negara mcm org putih, Businessman kah, Dato2 kah, org tue berpakaian smart kah, lagi2 kalau org tue HANDSOME...pramugari tu akan tolg ja org tue dgn bermksud nak berkenalan konon...tp klu org tua xkira lelakikah atau pompuan jgn hrp dia nak tolg...banyak dah kejadian nie sya nampak...thats y sya xbrapa suka dgn org memiliki kecantikkan tp xpandai nak menghargai...
Dan...dan...dan...satu lagi ttg sykt penerbangan nie...mmg xada responsibility lgsg.
Beg sya mmg hancur semasa sya ambik balik beg saya...
roda n pemegang beg saya semuanya hancur n rosak...n apa yg membuatkan saya marah ialah,mereka xkembalikan pun roda n pemegang beg saya tue...(saya rasa mereka dah buang)...
Adakah ini sepatutnya terjadi???
Sya sebagai penumpang rasa xselesa dgn perkhidmatan yg mereka berikan...
So kepada syrkt penerbangan nie, sebesar mana pun sykt ini dikembangkan tp klu ada sesetgh pihak xpuas hati dgn perkhidmatan yg kamu berikan, xkemana juga syrkt nie...KARMA.
Tq.

2 ulasan:

  1. sy punya beg pun rosak ni .. yang locker number2 tu .. ble2 hancur ntah men lambung2 ja kan ~

    BalasPadam
  2. hahahaha...kau bagus lagi ada roda...saya nie lgsg xda sudah nie...

    BalasPadam